0%    
       
logo
logo

Sitemap

|

Αρχική

|

Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία C FOR CIRCUS

C. for Circus



Συνέντευξη με την ομάδα στο ηλεκτρονικό περιοδικό fititis.gr

1 Απριλίου 2011
Τάσος Γιαννακίδης

Η θεατρική ομάδα C for Circus ανεβάζει την παράσταση «Στο εσωτερικό» του Μωρίς Μέτερλινγκ και μιλάει στο fititis.gr

Το C for Circus είναι μια θεατρική ομάδα που πρωτοσχηματίστηκε το 2008 στο υπόγειο τουPierrot Le fou. Πείτε μου αρχικά για την ονοματοδοσία και κατά πόσο το όνομα επηρεάστηκε από την ταινία V for Vendetta.

Κατερίνα Συναπίδου: Επηρεαστήκαμε απόλυτα από το V for Vendetta. Η ιδέα ήταν από εκεί. Ο κόσμος δεν θα δει ούτε τσίρκο ούτε ακροβατικά. Δεν προσπαθούμε να δείξουμε την τεχνική μας αλλά να την αφαιρέσουμε ουσιαστικά μέσα από την δουλειά που έχουμε κάνει.

Νατάσα Ρουστάνη: Είναι ευφημισμός. Η επιλογή του ονόματος ήταν σκόπιμη επειδή ασχολούμαστε με σωματική δράση. Ο κόσμος νομίζει ότι η σωματική δράση έχει να κάνει με ακροβατικά και ότι έχουμε ιδιότητες πέραν των συνηθισμένων αλλά σκόπιμα το όνομα είναι τέτοιο που να παραπέμπει σε τσίρκο χωρίς να είναι.

Ένας από τους στόχους της ομάδας είναι η προώθηση της θεατρικής δράσης μέσα από τα σώματα των ηθοποιών. Μιλήστε μου λίγο για αυτό το εγχείρημα και πείτε μου ποια είναι η αντίδραση του κοινού.

Κατερίνα: Όλη αυτή η δουλειά που κάνουμε με το σώμα γίνεται για να μπορέσει να βοηθήσει τον ηθοποιό να αντιληφθεί την ύπαρξή του. Και όχι μόνο τον ηθοποιό αλλά κυρίως τον άνθρωπο ηθοποιό με αποτέλεσμα όταν ανέβει η παράσταση το κοινό να βλέπει τον άνθρωπο που έχει απέναντι του και όχι τον ηθοποιό ούτε την τεχνική του. Το πώς αντιδρά ο κάθε θεατής νομίζω πως έχει να κάνει με το πόσο «ανοιχτός» είναι όταν έρθει να δει την παράσταση, το πόσο θα ανοίξει δηλαδή την καρδιά του και όχι μόνο τα μάτια του σε αυτό που βλέπει για να μπορέσει να λάβει αυτό που προσπαθούμε να του δώσουμε.

Παύλος Παυλίδης: Δεν θέλουμε να εμβαθύνουμε σε ένα ρόλο για να φανεί καλύτερος ο ρόλος. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να φαίνεται αληθινό προκειμένου να βγάλουμε κάτι από τον εαυτό μας, κάτι από εμάς.

Νατάσα: Πάνω σε αυτό που είπε ο Παύλος θέλω να πω πως αυτό που θέλουμε να βγάλουμε πάνω στη σκηνή είναι όχι ηθοποιοί ή οι ρόλοι αλλά ζωντανοί άνθρωποι.

Από το 2008 που ξεκινήσατε έχει αλλάξει καθόλου η σύσταση της ομάδας;

Δημήτρης Κίτσος: Πριν 3 χρόνια που ξεκινήσαμε ήμασταν 17 άτομα. Από αυτούς παραμείναμε 8 και έχουν προστεθεί 6 άτομα δηλαδή συνολικά είμαστε 14 άτομα.

Σκηνοθέτης όλων των παραστάσεών σας είναι ο Κώστας connie Ισαακίδης. Πείτε μου αφενός εάν συναποφασίζετε με τον σκηνοθέτη για την επιλογή των έργων που θα ανεβάσετε και αφετέρου κατά πόσο σας επιτρέπει να ξεφεύγετε από τα πλαίσια του ρόλου και να λειτουργείτε αυτοσχεδιαστικά.

Ειρήνη Μακρή: Γενικότερα, συναποφασίζουμε για οτιδήποτε στην ομάδα και οποιαδήποτε επιλογή περνάει από πολλά στάδια. Συναποφασίζουμε και για το έργο απλά έχουμε δώσει στον σκηνοθέτη τη δυνατότητα να ασκεί veto σε κάποια θέματα καλλιτεχνικής φύσης-εξ άλλου έχει δουλέψει 20 χρόνια σε αυτόν τον χώρο και προφανώς για να δουλεύουμε μαζί του τον εμπιστευόμαστε πολύ. Από κει και πέρα η επιλογή των έργων που έχουν γίνει μέχρι τώρα ήταν πρόταση δικιά του την οποία και εμείς αποδεχτήκαμε. Σχετικά με το άλλο σκέλος της ερώτησης, να πω ότι δουλεύουμε κατά βάση αυτοσχεδιαστικά. Ο σκηνοθέτης μας δίνει κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές και το μότο του είναι «ανέβα στη σκηνή και κάνε ό,τι θες.» Όσο πιο πολλά πράγματα κάνει ο καθένας από μας τόσο πιο πολύ υλικό θα έχουμε για να δουλέψουμε.

Δημήτρης Κίτσος: Υπάρχουν βέβαια σημεία στο έργο που θα στανταριστούν αρκετά από τον σκηνοθέτη και θα σου υποδείξει να κάνεις κάποια συγκεκριμένα πράγματα χωρίς όμως να βγει ένα ουδέτερο, μηχανικό πράγμα. Όταν εργάζεσαι αυτοσχεδιαστικά και το κάνεις μόνος σου εξ ολοκλήρου είναι κάτι πιο δυνατό για σένα και σ'αρέσει περισσότερο και το ζεις περισσότερο.

Μιλήστε μου λίγο για το «Εσωτερικό» του Μέτερλινγκ που ανεβάζετε αυτήν την περίοδο. Ποια είναι η υπόθεση του έργου;

Κατερίνα: Η υπόθεση του έργου είναι ότι ένας γέρος και ένας ξένος πηγαίνουν σε μια οικογένεια να της αναγγείλουν ότι βρήκαν νεκρή την κόρη τους στο ποτάμι. Και όλο το έργο κινείται γύρω από το ότι οι δύο αυτοί άνθρωποι κάθονται έξω από το σπίτι και βλέπουν το εσωτερικό του(εξ ου και ο τίτλος) και βλέπουν παράλληλα πόσο ευτυχισμένη και ήρεμη είναι η οικογένεια ζώντας ένα κανονικό βράδυ, χωρίς να ξέρουν ότι η κόρη τους είναι νεκρή. Αυτοί οι δύο άνθρωποι λοιπόν, ο γέρος και ο ξένος, καλούνται να διαταράξουν αυτή τους την ηρεμία διατυπώνοντας παράλληλα κάποια υπαρξιακά ερωτήματα. Ο τίτλος παραπέμπει εκτός από το εσωτερικό του σπιτιού στο εσωτερικό του καθενός, στην ψυχοσύνθεσή του.

Για σας η κατάκτηση ενός ρόλου λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια των προβών ή σε βάθος χρόνου;

Γεωργής Σφυρής: Δεν υπάρχει καν η έννοια της κατάκτησης. Απλά υπάρχει ένας στόχος που ουσιαστικά δεν θα τον φτάσεις ποτέ.

Κατερίνα: Αν σταματήσεις να αναζητάς και να ψάχνεις τον ρόλο σου αυτός ο ρόλος σημαίνει πως έχει πεθάνει.

Δημήτρης: Δεν μπορείς να πεις πως έχεις βρει όλες τις πτυχές ενός ρόλου π.χ. στην τέταρτη παράσταση. Κάθε φορά ανακαλύπτεις και κάτι παραπάνω-ακόμα και στην τελευταία παράσταση υπάρχουν πράγματα που μπορείς να ανακαλύψεις για τον ρόλο σου.

Τόσο το «Εσωτερικό» που ανεβάζετε τώρα όσο και η προηγούμενη παράσταση που ανεβάσατε(«Σ'αυτόν τον τόπο όλες οι ιστορίες είναι αληθινές») έχουν ως θεματικό άξονα δύο οικογένειες. Υπάρχουν ομοιότητες ή διαφορές μεταξύ των 2 οικογενειών;

Νατάσα: Νομίζω πως η ομοιότητα εντοπίζεται στο ότι και στα δύο έργα υπάρχουν δραματικές καταστάσεις που μπορούν να προκύψουν μέσα σε μία οικογένεια με εντελώς διαφορετικό τρόπο βέβαια. Διαβάζοντας το κείμενο ο καθένας ανακαλύπτει και κάτι διαφορετικό π.χ. για μένα προσωπικά υπάρχουν υπόνοιες σύγκρουσης μεταξύ των προσώπων.

Γιωργής:Κατά τα άλλα πιστεύω πως είναι δύο οικογένειες ξεκάθαρα διαφορετικές με διαφορετικά χαρακτηριστικά η μία από την άλλη. Η οπτική γωνία και ο τρόπος που αντιμετωπίζει το έργο τις δύο οικογένειες είναι τελείως διαφορετικός.

Τι ρόλο παίζει για σας η κριτική και είναι εύκολο για έναν ηθοποιό να μείνει προσγειωμένος ακούγοντας καλά λόγια από μια κριτική;

Παναγιώτης Γαβρέλας:Νομίζω πως είναι καθαρά στον άνθρωπο το αν θα μείνει προσγειωμένος η αν θα «καβαλήσει το καλάμι». Ευτυχώς, επειδή ξέρω τα άτομα που υπάρχουν στην ομάδα, δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος.

Γιωργής:Ο τρόπος δουλειάς που κάνουμε στοχεύει στον άνθρωπο και προσπαθούμε να αφοσιωθούμε στον εαυτό μας οπότε ζητήματα όπως το να πάρουμε όσες καλύτερες κριτικές γίνεται δεν αποτελεί αυτοσκοπό μας. Αντιμετωπίζουμε τις κριτικές ουδέτερα και όταν διαβάζουμε μια κακή κριτική στόχος μας είναι να την διορθώσουμε.

Δημήτρης:Βέβαια, μια αρνητική κριτική μπορεί να μας επηρεάσει-δεν ξέρω όμως σε ποιο βαθμό- γιατί αυτό εξαρτάται και από το πώς είναι γραμμένη η κριτική και το πώς θα την εκλάβεις εσύ.

Πείτε μου για την ταυτότητα της παράστασης καθώς και τις ώρες και μέρες που μπορεί να σας παρακολουθήσει το κοινό.

Κατερίνα: Παίζουμε κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή έως τις 17 Απριλίου στις 21:00. Ο σκηνοθέτης της παράστασης είναι ο Κώστας conie Ισαακίδης, βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνη για τους φωτισμούς είναι η Σοφία Αντωνίου,τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι δικά μας, του C for Circus δηλαδή, στο τραγούδι είναι η Νατάσα Ρουστάνη και παίζουν οι: Βεζερτζή Όλγα, Βλάχου Ειρήνη,Γαβρέλας Παναγιώτης, Κίτσος Δημήτρης, Κοτταράκου Χρύσα, Μακρή Ειρήνη, Παυλίδης Παύλος, Ρουστάνη Νατάσα, Συναπίδου Κατερίνα, Σφυρής Γιωργής και Χατζηαγγελάκης Σπύρος.

Και κλείνοντας, μιλήστε μου λίγο για τα μελλοντικά σας σχέδια μετά το τέλος της παράστασης.

Παναγιώτης: Σίγουρα να ξεκουραστούμε γιατί φέτος κάναμε δύο παραγωγές. Επίσης ετοιμάζονται δύο παραστάσεις από τα εργαστήρια του C for Circus οπότε θα βοηθήσουμε και εμείς.

Ειρήνη: Για το καλοκαίρι υπάρχει η σκέψη να ψάξουμε για φεστιβάλ ανά την Ελλάδα κάτι που έγινε και πέρσι με το φεστιβάλ της Κορίνθου όπου βγήκαμε δεύτεροι στο διαγωνιστικό μέρος. Η επόμενη θεατρική παραγωγή θα γίνει από την επόμενη σεζόν.

Πηγή: fititis.gr