0%    
       
logo
logo

Sitemap

|

Αρχική

|

Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία C FOR CIRCUS

C. for Circus



Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς της ομάδας «C. for Circus» στο ηλεκτρονικό περιοδικό cityportal.gr

15 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς της C for Circus με αφορμή την παράσταση «Το Εσωτερικό».

Ποιοί είστε και πού μπορούμε να σας βρούμε;

Είμαστε η Ομάδα Θεάτρου C for Circus και από τον Σεπτέμβρη βρισκόμαστε στο δικό μας χώρο, Συγγρού 19 στον 4ο όροφο, ήταν καιρός να φύγουμε από τα υπόγεια.

Πώς προέκυψε το όνομα;

Το όνομα προέκυψε από την ταινία V for Vendetta. Είναι ευφημισμός, δεν είμαστε τσίρκο, δεν πρέπει να κατεβαίνουν στον θεατή η εκπαίδευση και το ταλέντο του ηθοποιού αλλά στόχος μας είναι να φτάσουμε στον άνθρωπο. Γι’ αυτό εκπαιδεύεται ο ηθοποιός, για να αντιληφθεί την ύπαρξή του και να φτάσει στην πλατεία ο άνθρωπος και όχι ο ηθοποιός. Όπως έχει πει ο Stanislavski «Αρκετά με τον ηθοποιό, ας ασχοληθούμε τώρα λίγο και με τον άνθρωπο».

Ας έρθουμε στην παράσταση… Είναι ένα έργο του Μαίτερλινκ που δεν έχει ανέβει ξανά στην Ελλάδα. Γιατί το επιλέξατε και ποια είναι εκείνα τα στοιχεία του που σας κέντρισαν το ενδιαφέρον;

Το c for circus δεν ψάχνει έργα για να ανεβάσει αλλά όταν γοητεύεται από ένα έργο δεν έχει άλλο παρά να το ανεβάσει. Έπεσε τυχαία το έργο στα χέρια του σκηνοθέτη ο οποίος ένιωσε αμέσως την ανάγκη να το ανεβάσουμε. Αφού το διαβάσαμε όλη η ομάδα είδαμε ότι είναι ένα κείμενο που απευθύνεται για διαφορετικούς λόγους στον καθένα μας. Αυτή είναι και η ουσία του έργου, ότι μιλάει ανοιχτά για πράγματα που ο καθένας μας κρατάει κρυφά. Έτσι παρακολουθώντας κάποιος την παράσταση δε βλέπει μόνο το εσωτερικό ενός σπιτιού αλλά στο εσωτερικό του καθενός.

Το «Εσωτερικό» γράφτηκε το 1895, έχει στοιχεία που αφορούν εμάς σήμερα; Ποιός είναι ο άξονάς της;

Είναι η ύπαρξη και η αντίληψη της ύπαρξης η οποία έρχεται οδυνηρά αργά. Επομένως δεν μπορεί παρά να αφορά όλους μας, γιατί θέτει ζητήματα υπαρξιακά, πώς «ζει» ουσιαστικά ο καθένας μας με την υποψία του θανάτου, πού εστιάζουμε, στη ζωή ή στο θάνατο; Πόσο αντιλαμβανόμαστε την ίδια τη ζωή και το πόσο βραχυπρόθεσμη είναι στην καθημερινότητά μας; Μιλάει για την ανάγκη του ανθρώπου να είναι μαζί με τον άνθρωπο, γιατί μέσα από αυτόν τον άλλο επιβεβαιώνει και τη δική του ύπαρξη. Υπάρχουν πολύ ωραίες φράσεις μέσα στο έργο οι οποίες μιλούν πολύ απλά γι’ αυτά τα θέματα, «πρέπει κάτι να προσθέτουμε στην καθημερινή ζωή για να μπορούμε να την καταλαβαίνουμε», «μου φαίνεται πως είναι η πρώτη φορά που τις βλέπω», «έχουν πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στον κόσμο αυτόν». Θα μπορούσαμε να πούμε πως θέμα του έργου είναι η ζωή. Με πόση φροντίδα αντιμετωπίζουμε το θάνατο και με πόση απάθεια τη ζωή.

Αν σας ζητούσε ένας θεατής να αναφέρετε μία πρόταση για τη συγκεκριμένη παράσταση, ποια πρόταση θα ήταν η πιο αντιπροσωπευτική της δουλειάς σας;

Όταν ένας σκηνοθέτης ασχολείται με έργα τέτοιου μεγέθους αυτό που συνειδητοποιεί εξαρχής αλλά και στο φινάλε της δουλειάς, είναι η αναξιότητά του.

Σε ποιούς απευθύνεται η παράσταση;

Σε όλο τον κόσμο.

Ποια είναι τα σχέδιά σας μετά το «Εσωτερικό»; Τι να περιμένουμε;

Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε “studio” και ό, τι προκύψει. Μας ενδιαφέρει να πάμε το καλοκαίρι σε Φεστιβάλ με την παραγωγή μας «Σε αυτόν τον τόπο όλες οι ιστορίες είναι αληθινές».

Πηγή: cityportal.gr